...

Moderator: Moderatorer

@Steffe3, Nej båda ska ju samsas med alla möjliga folk i olika sinnestillstånd, och dessutom med cyklister, men det skulle kräva ett mindre stycke jag inte tänker gå in på just nu men de flesta är ju bra där med :)
Vet f*n inte hur det står till i huvudet på bilister som inte har tålamod att vänta när det blir tvärstopp på grund av trafikolyckor utan bestämmer sig för att antingen backa eller, som i den länkade artikeln, vända och köra mot körriktningen på motorväg. :mad:

https://www.expressen.se/nyheter/sverig ... a-talamod/

/Håkan

GT-mannen skrev:Vet f*n inte hur det står till i huvudet på bilister som inte har tålamod att vänta
/Håkan
Åkte igenom där igår natt utan trafik i lugnt tempo, även tradarna smög förbi skyltarna för vägarbete och jag anade att det skulle bli kaos när många är på väg hem efter semestern och stressar över katten eller mormor.

Tempot brukar ligga runt 100km/h förbi där men det kändes som 60km/h räckte gott och väl bland alla skyltar.

Jag upplever som att många i trafiken är självupptagna och ska fram till varje pris för dom är huvudpersonen i sitt eget liv.
Som vanligt på en 80km/h-sträcka söder om Stockholm: Inte en bil i höger körfält så långt man kan se och att köra om till höger är inte tillåtet.
Här måste man istället ut till vänster och sen tillbaka till höger för att passera mittfilsmaffian.
.
unnamed (2).jpg
unnamed (2).jpg (743.96 KiB) Visad 19 gånger

fjohan82 skrev: Här måste man istället ut till vänster och sen tillbaka till höger för att passera mittfilsmaffian.
I Amerika tror jag polisen jagar "campers" frenetiskt, skulle behövas lite engagemang från trafikpolisen i Sverige.
Jallemet skrev: Igår, 23:03
fjohan82 skrev: Här måste man istället ut till vänster och sen tillbaka till höger för att passera mittfilsmaffian.
I Amerika tror jag polisen jagar "campers" frenetiskt, skulle behövas lite engagemang från trafikpolisen i Sverige.
Sant!
För en tid sen hade man en insats mellan Södertälje och Hallunda, men det var så mycket att göra så man bara lyckades stoppa ett ytterst fåtal.
  • 1
  • 549
  • 550
  • 551
  • 552
  • 553

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]