Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har en Volvo V70 2008, hur gör man när man fraktar saker som är längre och där bakluckan måste vara öppen? Jag har kört diverse spänremmar men har allmänt problem med var man fäster dem. Oftast slutar det med att jag måste ta en rem utan krok och försöka få den igenom låset som sen går ner till slutbygeln. Men har man till exempel bara en bräda så är det fortfarande problematiskt då många spänremmar bygger en del.

Kan inte hitta att det finns någon krok eller liknande i bakluckan att fästa i?
Det finns en uppsjö hos Temu när jag googlade annars kan ju en djuraffär ha diverse lösningar för att vädra till hundar som kanske kan vara användbart vid frakt (glöm inte flaggan vid utskjut på 100cm).
Aha, tänkte mer att det kanske fanns någon lösning som jag missat helt för det måste ändå inte vara helt ovanligt att man fraktar saker där bakluckan behöver vara delvis öppen. Är det så att man faktiskt ska fästa spännband i låset? Den ser inte direkt ut gjord för det.
Säkra bakluckan vid frakt?

Krok kanske fungerar? Screenshot_2025-08-10-15-38-[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

Som Volvo fantast har jag tyvärr gett upp p&a[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]