Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bumsen
Ganska nybliven ägare till en xc40 elbil -23. Från början hade jag kartan i förardisplayen men nu får jag bara upp sidan med tripmätare mm. När jag använder google maps får jag upp små pilar med uppgift om avstånd till nästa sväng. Vad har hänt? Hur får jag tillbaka kartan i förardisplayen? Kör jag med Vaze är det samma resultat.
Prova först att använda knappen på rattens högra sida (nummer 1 på bilden nedan). Det är knappen som vanligtvis får förardisplayen att växla mellan vyerna karta och ingen karta.

Om inte det fungerar kan du istället återställa hela infotainmentsystemet genom att hålla knappen under centerdisplayen intryckt i närmare 20 sekunder tills att systemet har startats om.

Vanligt är att när annan navigation som exempelvis Wayz eller Apple Maps genom Apple CarPlay blandas in är förardisplayen (som använder Google Maps som standard) inte alltid samarbetsvillig. En återställning som den beskriven ovan bör hindra sådana eventuella störningar, låta dig ange en destination via Google Maps och på så sätt få kartan att visas på förardisplayen igen.
Bilagor
IMG_3459.jpeg
IMG_3459.jpeg (272.29 KiB) Visad 31 gånger

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]