Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sussie_82
Tänkte jag skulle ta och rengöra vevhusventilationen på min 850 glt-96. Blev osäker då det satt en liten slang vid bajonettfattningen som stretade emot,verkar ej gå att ta bort. kan nån skicka en bild eller en bra förklaring hur man delar på det hela utan att ha sönder den lilla slangen.
av commodore68
Du ska ej ta bort den lilla slangen, det går att få ut flamfällan ändå, blås rent allt med tryckluft och passa på att byt oljan sammtidigt så e allt frid o fröjd!!!!!!!
Användarvisningsbild
av Sussie_82
Okej, är det bara att vrida upp bajonettfattningen trots att den lilla slangen stretar emot? Eller går den lilla slangen sönder då? Att man ska blåsa rent vet jag redan.
av *pettson*
ska du ändå rengöra vevhusventen vettigt så kan du plocka ned insuget och rengöra kanalerna i blocket på en gång. Det finns inga genvägar..tyvärr.
Användarvisningsbild
av js1
Om man kör enklare varianten, var ska man blåsa? I slangarna? Vart hamnar skiten då, i motorn?

Vilken variant gör Bilia när dom rengör vevhusventilationen?

855 96:a
Användarvisningsbild
av Nexus
js1 skrev:Om man kör enklare varianten, var ska man blåsa? I slangarna? Vart hamnar skiten då, i motorn?

Vilken variant gör Bilia när dom rengör vevhusventilationen?

855 96:a
Bilia tar betalt men gör inget på bilen :evil:

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.