Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jberg76
Hej !

Nån som provat ventura Tuning till sin v60 T8 steg 2 510hk ? Funkar det bra blir det nån skillnad står att den kapar 1sek till 100 och 2 sek 80-140km/h
av Jberg76
Samma här var intresserad men hade velat haft nån referens verkar inte vara nån som provat i Sverige dom har ju ändå ett kontor i Göteborg
av Carteen
Gjorde en del forskning i detta och köpte av TDI Tuning i England som ska vara erkänt duktiga och har en av de bästa processorerna i sina "boxar" således ingen billig och enkel box.
Monteringen gick smidig och resultatet blev mycket bra. Bilen känns mer på tå och betydligt kraftfullare framförallt över 50km/h. Vi omkörningar har du ett helt annat tryck och jag upplever den som att det drar hårdare även högre upp i varven.
Mycket nöjd och en snabb bil blev ännu snabbare.
Finns sju olika mappar i denna och jag har testat upp till map 6 vilket vilket ska ge ca 500 hk. Map 7 som är max ska ge ca 515 hk.
Återstår att testa även denna map framöver.
Hej. Nej inga som helst problem eller konstigheter. Fick en uppdaterad map från dem för någon vecka sedan (som du laddar ner själv) vilken gav lite tidigare turbo boost så tycker den känns ännu piggare nu. Är mer än nöjd så kan inget annat än att rekommendera dem.
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Läcker membranet så rinner oljan tillb[…]

Hela söndagen (från 0600 till 2300) gic[…]

DRL och autoläge på ljusreglaget

Glömde lägga till: Släpvagn skall[…]

Snyggt och praktiskt. Jag har bara backkamera. Ver[…]