Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edwe
Jag har kommit till insikten att jag nog behöver stänkskydd då bilen körs en del på grusväg.
Fult som stryk men så får det bli. Vilken erfarenhet har ni av Volvos egna eller Hova lr Ggytek lr annat vettigt?
av KalleJ
Inget större fel på Vparts stänkskydd. Lite montagelim eller annat så sitter det riktigt bra och hamnar inte smuts/fukt bakom heller.
Användarvisningsbild
av Sulten
Personligen tycker jag att det saknas något när man inte har stänkskydd på sin bil. Precis som en trampcykel utan skärmar. Det är inte särskilt snyggt med lerstänk och repor i lacken längs hela sidan av bilen och den nedre delen av bakdelen. Det är också trevligare att köra bakom en bil med stänkskydd. Jag har själv Volvos originalstänkskydd fram och bak på min bil. De enda negativa kan vara på vintern med snöansamling, samt vid backning på vintern i djup snö. Plastskärmar och plastnitar håller inte bra, det var annorlunda när det fanns stålskärmar och tjocka gummistänkskydd.
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]