Nurnoj skrev:Onekligen märkligt att verkstaden aldrig hade hört talas om det. De tyckte också att det lät "fel" på något sätt. De rekommenderade mig att återkomma om det började låta mer, och det är nu det jag tycker det börjar göra.
Men nu är ni i alla fall tre på forumet som känner igen ljudet. Men ingen som vet vad det är för ljud? Jag kan tillägga att missljud2.mp3 är efter en natt med underhållsladdning på batteriet, så vid det tillfället borde inte generatorn behövt jobba överdrivet hårt.
Ja, det där aldrig-hört-talas-om snacket känner man igen. Det ger en viss anledning till oro, eftersom jag av egen erfarenhet vet att det är ett påstående som är förenat med delar i fordonet som är av undermålig kvalitet och som Volvo inte vill medge. Mina erfarenheter av aldrig-hört-talas-om syndromet:
T-tec klädsel (ett skämt, tål ej kyla, varenda Volvo med denna kädsel är uppsprucken))
Membran i oljefilterhus (hela konstruktionen [tysk] är åt helvete, membran för några kronor går ej köpa separat, hela oljefällan för ca: 2500 kr måste bytas. En tysk leverantör säljer detta membran, men bara till grossister på den ryska marknaden (som inte levererar till EU).
Bussningar i länkarm bak (konstruktionsfel)
AC-kompressor/ magnetkoppling/ frihjul (kan förorsaka totalt motorhaveri, drabbar främst modellår 2008-2010)
Multiremmens spännrulle (kan förorsaka totalt motorhaveri)
Med mera ...
Det finns hur mycket som helst skrivet om ovan nämnda konstruktionsfel på nätet (inte minst på detta forum), men Volvo tar inget ansvar.
Jag har lärt mig att när Volvoverkstan säger att de aldrig hört talas om en företeelse, då handlar det med all sannolikhet om undermåliga delar som Volvo vill sopa under mattan, och som i värsta fall kan resultera i dyra reparationer. Detta är min personliga reflektion grundad på personliga erfarenheter.
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.