- tis 29 jul 2025, 15:12
Min känsla också, att det är snålt med isolering i hjulhusen och löjligt tunna lister i dörrarna så det läcker in mkt hjul och väg buller.
Moderator: Moderatorer
mikkiz skrev: ↑ons 30 jul 2025, 18:29 Upplever ni att bilen lätt får ”Ståplattor” dvs som hoppar lite första kilometern eller så…?Ja jag upplever "flat spots (morgon sula)" på Nokian Hakka Blue 3 SUV. Originaldimensjon 235 x18 til V90 CC. Hadde trodd at detta fenomen forsvann for flera tiår tilbaks. Mer vegljud i V90 jamnfort med min forra bil, en V70 Summun.
Denver skrev:Enligt volvo cars så kan man få problem med garantier om man inte håller sig till de dimensioner de anger.Så säger de alltid men de måste bevisa att eventuell skada beror på däcken i så fall. Det kan de inte...
KalleJ skrev: ↑Idag, 15:12 Efter en resa på 240mil ner och tillbaka från kontinenten kan jag konstatera att det inte finns tysta däck på svensk asfalt.Det är för att Sverige snålar med asfalt-blandningen jämfört med andra länder. När det är ny-asfalterat är det "himmel" men direkt när det slitits/blir sämre.. då jävlar blir det buller vare sig vad för däck man har i Sverige.![]()
Vägarna i Danmark och Tyskland skiljer sig markant från södra delarna av E6 och E4.