Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Skojsiga resor såhär års :) Blandat väder här hemma, lite opålitligt så hoppas på en bra augusti nu
StefanN skrev:Lagom till att semestern började denna vecka beställde jag ny båt, kommer på onsdag. Sen är det i alla fall några veckor kvar av sommaren att åka på.
IMG_0796.jpeg
Ser fin ut! Bor man där det finns en skärgård så förstår jag tjusningen med båt. Nu bor jag där närmaste "kobbe" är Bornholm. Skulle vara att åka vattenskidor i så fall, men det går nästan alltid för höga vågor för det.

Därmed kan jag lägga pengar på annat! :-D :-D
På grund av bl.a kamrems haveriet på pågens Renault Scenic blev våran båt aldrig sjösatt i våras. Men nu är den färdig för sjösättning, men frågan är om den kommer i i år. Den är tvättad, städad och bottenmålad (färdig idag). Ska försöka sälja den i vår, vi hinner inte med den längre. Körde drygt 2 timmar med den i fjor, kört kanske 10 tim dom senaste 5 åren. Får se hur det blir........
Det är en Flipper 620 från 1986 med en Suzuki DF 90 från 2001 som gått totalt c:a 400 timmar om någon är intresserad. Står på en reggad, besiktigad 80 km trailer. Bilden är från när den sjösattes i fjor
IMG_20230514_121002.jpg
IMG_20230514_121002.jpg (584.38 KiB) Visad 20 gånger
@fjohan82, Jodå, första gången så var kul att komma ut. Sambon är uppvuxen i husvagn så var nytt för mig. Tar tid att köra bara, men har man inte bråttom så. Nu ska jag försöka ta BE kortet så man kan eventuellt kanske leta lite större vagn. Denna 1300 kg var lite trång för 2 personer, kan bara dra 1600 så en runt 1500 kg hade varit fint :-) Vi får se vart det leder. Gäller att ha tid och plats för en vagn.. bor i lägenhet.
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62

Köper man en bil med adaptiv farhållare[…]

Hej, är detta samma grej som att bilköer[…]

Jag gissar på reglerventilen på kompr[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! Jag har samma problem med ett snabbfäst[…]