- Idag, 00:24
#1614235
Hur har det gått?
Samtidigt nyfiken på varför byte av innerknut, är det trasig damask + rost ?
**
Edit:
Egen erfarenhet (2,5T) original inre kulknut näst intill outslitlig iaf med standardeffekt @200hk, eftersom
efter isärtagning visade sig kulorna vara i nyskick och allt jobb möjligen onödigt.
Min hade gått 18’000 mil men vet annan här på forum som öppnade inre kulknut 1:a gången först efter (vill jag minnas) 50’000 mil (1ägare) och allt såg tydligen OK ut.
Inget moment jag rekommenderar att göras av någon med dåligt tålamod, då återmontage av kulorna efter omfettning kräver tid och tålamod samt i mitt fall svårfunnen damask, jag hade ingen hjälp utan fick göra en riggning, vill minnas jag redovisade hur i min gamla tråd.
**
BMW i3 sportpaket 2019 (slitbil t/r arbetet + vinterkörning i saltslask)
S70 2,5T 193hk man 1999 blir skattefri 2028-nov
S70 2,5 170hk aut 1997 blir skattefri 2027-mars
