Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Har nu fått iordning på äldsta barnbarnets Renault Scenic 2003 och den fungerar som den ska. Idag var jag och hämtade hans systers bil. Det är den bil som han haft när Renaulten var trasig så nu när hon äntligen fått tillbaka sin bil så pajar ett framhjulslager. Jä--ar vilket väsen det förda här jag körde hen den. Sicken tur att jag blev färdig med häckklipppningen emellan. Nu ikväll ringde svågern och ville ha fyllt på AC gas i sin V70 2011. Tur att man är pensionär....
lennarte skrev:Sicken tur att jag blev färdig med häckklipppningen emellan. Nu ikväll ringde svågern och ville ha fyllt på AC gas i sin V70 2011.
Har fyllt på gas i hans AC. Han var iväg och köpte en tub Propan/Butan gas på Jula, 129 kr
Blandgastub 600 ml
CFH | Spezial-Gas AT-3000

Det tog en dryg kvart sedan var bilen som ett kylskåp igen. Systemet var inte helt tomt, men det var för lite gas I för att kyla i denna tropiska värme vi har är nu....
Har börjat skruva isär Peugeoten lossat allt och har bara ABS-kabeln kvar nu. Får jag inte loss den i morgon så blir det en ny givare. Den sitter ivägen när man pressar ut lagret så det hjälper inte att lossa kablen i andra änden.......🤬🤬 Ska ikväll se vad den kostar och om det finns.
Det är den lilla "tappen" som sticker ner uppifrån. Man kanske kan "jacka ur" i hylsan som man pressar med......Det kanske funkar att pressa på inner lagaerbanan, det ska ju inte användas igen.
20250729_170335~2.jpg
20250729_170335~2.jpg (806.56 KiB) Visad 37 gånger

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]