Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisketorp
KOm på en till sak. börjar nog bli mycket tjat från min sida men är lite "nervös" när det är så stor summa som bilen ska kosta.

van med bilar mellan 20-50tusen =/

Ska kolla på en v70N 02a ca 13`000mil
dum fråga kanske men är det någon garanti kvar på en sådan bil utöver de 3-6mån man får vid köp av firma.

När är det dags för kamremsbyte egentligen på dessa bilar?
de jag tittat på hitils har bytt runt 12`000mil men seviceboken säger 16tusen.

Kanske är av egna åsikter denna fråga men är det någon större ide att fortsätta serva en bil på 13tusen mil och 6år gammal ifall inga garantier finns?
servicarna kostar ju hutlösa summor om man vill ha stämpel och mycket är ju sådant någorlunda händig privmek kan göra själv.

Skriver man ner allt man gör samt sparar kvitto kan stämpeln göra så mycket vid en försäljning? om man bortser från avancerade saker såsom kamrem.

gott nytt år var de sagt ja. =)

//Martin
Användarvisningsbild
av Degnell
Smaken är som baken. Själv gillar jag inte riktigt "plysch"-inredningen, och skulle väl oxå helst sett att listerna var lackade i samma färg som bilen. Stenskott får man nog räkna med om bilen gått 19000 mil. Jag kan nog tycka att priset var lite högt. Det finns ju bilar som inte gått mer än 10000 mil, med halvskinn och lite lullull och som inte kostar så fruktansvärt mycket mer på blocket och även dom på bilfirma. Här ett exempel: http://www.blocket.se/vi/14519968.htm?ca=12_s
av Fisketorp
Jag tyckte det såg riktigt snyggt ut med silvriga lister blev lite mer än bara en stor färgklump, synd bara att jobbet var taskigt gjort.
sedan var övriga färgen också snygg.

Min 855a har snart gått 25`000 mil sambos 940 24`000mil och inte specielt mycket stenskott på dem, några får man ju alltid räkna med.
men på denna var det enormt.
kanske har att göra med utformningen på huven också vad vet jag.=)

vi ska kolla på en för 129tusen som gått ca 13tusen mil.
tycker priset börjar sticka iväg en del men om erbjudandet med 5,95%ränta, 1års fri försäkring, navigator samt 50% på vinterdäck gäller så kan det vara ok.
borde ju gåt att pruta lite samt man får lite garanti av firmor. för sådana här summor vill jag ha garantier.

Tråkiga att det vertkar som dem inte ville ha 855importbil som inbyte. får se hur det är med övriga firmor. annars får man sälja den billigt på blocket =)

Nee plysch är väl inte det bästa men tycker att det är ingen större skillnad mot halvskinn,. bara mer jobb då =P

Vi får se vad det blir tråkiga med 129tusen är ju att man kan köpa helt ny bil av annat märke för den summan

//Martin
av Fisketorp
godagens gott folk.

blev köp av bil idag(halvägs iallafall får den om en vecka)

här är skönheten
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=1F ... andtbiltot

Hittade lite fel på den, sneslitna däck fram, skulle få 2nya, sätesvärmare trasig på förare samt detta lustiga med fjärrlåset som är nämnt.

detta skulle åtgärdas så får hoppas det blir bra.

priset blev inget prutat på. han pratade på bra så tappade typ bort oss tyvärr men nöjda ändå=)

tänkte höra hur det är med denna garanti man har.
han sa att det är 3mån trafiksäkerhetsgaranti.

men ifall man ex hittar ett fel i motorn lager ex är nämligen inte den bästa på bilar.
kan man kräva dem att åtgärda det inom dessa 3 mån?

//Martin

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-