Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då min Volvo handlare inte kunde ge ut uppgifter på vilken bilfirma som lagat bilen när den var ny på grund av dataskyddsförordning, så har jag efter lite letande nu själv lyckats hitta vilken Volvo återförsäljare som gjort reparationer av skärmkanten då bilen var nästan ny. Ringde idag och förklarade mitt case och frågade om dom kunde bekräfta att bilen hade varit inne hos dom för lagning av bakre högre skärmkant. Vilket dom kunde bekräfta.

Berättade att höger bakskärm idag är helt uppäten av rost och att på grund av att den blivit fel/undermåligt lagad enligt min Volvo återförsäljare när bilen var ny så gäller tyvärr inte Volvos rostskyddsgaranti länge. Sa även att min Volvo återförsäljare sagt om det var dom som hade gjort reperationen så hade dom självklart tagit det på goodwill och bytt skärmkant åt mig. Killen jag pratade med först var väldigt trevlig och tillmötesgående och sa att detta ska vi nog kunna åtgärda, även om jag inte kan lova något. Utan han var såklart tvungen att ta det vidare. Vilket jag förstår.

En stund senare blev jag uppring av en mycket mer otrevlig person som började ifråga sätta, varför tror du att bilen har varit lagad här, vi har inte riktat någon skärm här, vem har sagt det,, din återförsäljare har brutit mot dataskyddsförordning, inga garantier gäller osv.

Förklarade igen att min återförsäljare inte har brutit mot dataskyddsförordning och att det inte var så svårt att kunna lista ut att bilen måste ha blivit lagad av er genom att kolla vem som servat bilen när den var ny. Sa även att första killen jag ringde bekräftade att bilen hade varit inne hos er för en skada på höger bakskärm osv. Tyvärr så kändes inte denna person alls mottaglig för någon kritik, utan dom har inte gjort något fel & inga garantier gäller.

Kommer ringa upp denna Volvo återförsäljare igen på måndag, när han förhoppningsvis är på lite bättre humör. Så får vi se vad det leder.

Hejsan Mina Dimljus bak har av någon Of&ou[…]

V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]