Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av NCR
Har dubbfria däck "Gislaved Eurofrost 3" (Amring sidoimporterar däck tillverkade i rumänien och påstår att de är lika bra som Softfrost) vilka jag inte ville ha då jag fick min nya bil för nån vecka sen, men då hade jag redan kört 2 mil på dem innan jag såg att det stod "eurofrost" istället för "softfrost" på dem. Ett samtal till min säljare (Kareby bil) visade sig vara till ingen nytta då både en av delägarna samt min säljare hänvisade mig direkt till Amring, Amring tyckte det var konstigt att Kareby bils slutkund skulle ringa dem då "det borde väl de som sålde bilen och däcken göra åt dig".

Jaja, köper ni bil på Kareby bil, tänk på att NI måste alltid kolla ALLT innan leverans. Tro inte att de själva skall bevaka din som kunds synvinkel.

(Egentligen får man ju skylla sig själv, de kan ju inte ens stava rätt på sin hemsida. De verkar inte tycka om vargar då de "Vargagar mellan 10-18")

Ehh...nu sladdade jag iväg lite här på mina rumänska däck....ursäkta. :)
av lindström
Jag har alltid tidigare haft dubb, bor i Gävle fö.
Fick med nya dubbfria nu när jag köpte bilen, snål som man är så åker man på dom...
Kommer att kasta/slita av dom snarast å köpa med dubb!
Den ända vinningen är mindre väg ljud med odubbat sen är dom bara helt kassa rakt igenom i mina ögon..
av anp
lindström skrev:Jag har alltid tidigare haft dubb, bor i Gävle fö.
Fick med nya dubbfria nu när jag köpte bilen, snål som man är så åker man på dom...
Kommer att kasta/slita av dom snarast å köpa med dubb!
Den ända vinningen är mindre väg ljud med odubbat sen är dom bara helt kassa rakt igenom i mina ögon..
Vilket märke/modell?

OT: Då vi köpte vår firmabil ( Renault Kango ) följde det med nya Michelin dubbdäck. Alla som körde den bilen påtalade hur dåligt grepp de däcken hade på alla underlag. Tyvärr tog det lång tid att få företaget att godkänna utbyte av de däcken till andra, mer pålitliga dubbdäck.
Minns tyvärr inte nu vad michelindäcken hette, men de var riktigt usla trots dubb och välkänd tillverkare.

Vi hade även en VW buss ( sen -80 talare någonting ) med mycket fina Hankook dubbdäck. Dubb och mönster lämnade ingetatt önska, årtal okänt. Men de var också riktigt dåliga som vinterdäck.
Och samma visa gällde dem, företaget var mycket ovilligt att byta ut fina vinterdäck. Dock gick de med på det efter att fler och fler vägrade köra den bilen i tjänsten.
Svårlösta vibrationer

Jag lämnade in bilen igår igen till Bil[…]

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]