Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nya kontaker med Volvo , men nu säger dom sig ha hittat felet och att dom testar lösningen , så den kanske är på gång
Men helt bedrövligt är det !! (4 månader) och man blir ju helt för.....ad på hur det har skötts , vilket jag påtalat för dom .
Dom skäms nog för detta också , för dom förlängde mitt VOC abonnemang med 1 år som kompensation! :bored:
Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker "äntligen fått till en fix , detta efter fem månader! (Detta felet har ju drabbat Volvobilar över hela världen)
Problemet var tydligen att Inrix som är leverantören till trafikinformationen har bytt sitt API ( Application Programming Interface, är en uppsättning regler och specifikationer som gör att olika programvaror kan kommunicera och utbyta data med varandra.)
Att byta API är något som en dataintresserad 17 åring hade åstadkommit på några timmar
Grattis Volvo!!! :bored:
Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska kontakta auktoriserad Volvohandlare för att få uppdaterad mjukvaruppladdning. Lämnade in bilen igår i Täby. De lät frågande då det inte var något de hade hört om. Började prata om att jag skulle betala 😳 men det sa jag att det tänkte jag inte göra. De lade in en total uppdatering och jag fick vänta en timme. Åkte lite senare i tät trafik och vägarna var lika grå som innan så det fungerade INTE! Har skickat till Volvo igen men ännu inte fått svar. Intressant och få höra om lösningen till detta.
Evova skrev:Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska kontakta auktoriserad Volvohandlare för att få uppdaterad mjukvaruppladdning. Lämnade in bilen igår i Täby. De lät frågande då det inte var något de hade hört om. Började prata om att jag skulle betala 😳 men det sa jag att det tänkte jag inte göra. De lade in en total uppdatering och jag fick vänta en timme. Åkte lite senare i tät trafik och vägarna var lika grå som innan så det fungerade INTE! Har skickat till Volvo igen men ännu inte fått svar. Intressant och få höra om lösningen till detta.
Tråkigt , för mej var det liknande dom hade ingen aning. Men jag bad dom leta efter en patch för Rtti i deras databas så fann dom den.... ,laddade den ock det fungerade direkt .Den är givetvis kostnats fri
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]