Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zappafan
Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintras då man tog bort "pulsutjämnaren" som rostat hål i, bort med några förminskare/skarvar som inte behövs längre, tänkte byta bränslefilter & typ slangen mellan bränslepump/filtret, döm om min förvåning då inte det såg ut som ersättningen jag köpt :-/ , ringde Vparts & dom hade inte sett/hört nåt liknande, fanns inte i några listor på volvodelar dom har tillgång till, beställde en banjokoppling & lite brickor hoppas jag det blir bra.....(1994 års Volvo 940)
IMG_8417.JPG
IMG_8417.JPG (2.97 MiB) Visad 113 gånger
IMG_E8418.JPG
IMG_E8418.JPG (3.22 MiB) Visad 113 gånger
av ollen
Ser ut som banjokoppling jag har på min 945-92, där sitter pumpen under förarplatsen, har för mig att banjokopplingen går till filtret.

ollen
Användarvisningsbild
av Zappafan
Jo det är det jag menar, den som sitter på min är udda,eftersom min farsa köpte bilen ny vet jag att den inte är bytt, killen på Vparts hade varit med om en liknande grej, som dom kommit fram till att volvo gjorde nån annan lösning då kanske leveransproblem gjort att just korrekt grej inte fanns just vid tillverkningsdatum….

Hej, jag behöver hjälp då jag &aum[…]

Ni känner er bil bäst, jag får k&a[…]

Bagageluckan på bilen har börjat kr&a[…]

Reparera läckande AC

Kör med den billigaste bara. Båda m&au[…]