Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Robban_T5-R skrev:Om jag fattat det rätt så var det just så att 850 T5-R (Racing) :shock: :D
Om jag inte är helt felunderrättad så står R, inte för Racing, utan för Refined som betyder förädlad eller förfinad.
Så dröm vidare om Racing :wink:
Senast redigerad av 1 camaro69, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
Robban_T5-R skrev:men å andra sidan menas väl med "fullutrustad" att all extrautrustning ingår? Jag har en original T5-R men den har inte all utrustning ex vis värmestolar bak och det vet jag finns, men det kanske har kommit på senare tid?? :shock: :D
Värme bak kom väl först på S/V70 ?
Fullutrustad i min bok betyder allt som går att få från fabrik, dealeroptions och eftermonterade tillbehör kan ju knappast räknas.
Robban_T5-R skrev:Om jag fattat det rätt så var det just så att 850 T5-R (Racing) är fullutrustad från början, men sen finns ju samma bil 850 T5 eller 850 Turbo (svensk benämning) som då inte var fullutrustad så att säga, har jag fattat det rätt??? :shock: :D
Nej det är inte rätt. R-bilarna hade en hel del grejor som var helt unika och inte kunde fås på vanliga Turbo/T5. Motorerna var dessutom vassare än de vanliga även om en tidig R har lägre eller samma effekt än en sen Turbo/T5.

/Thomas
av Antal
Volvo 850 T5 R med tillval utav Automat samt Airbag Höger gick på 4.17000 kr...
Har nämligen köpt en själv samt äger den fortfarande...
Servad var 500 de mil med Mobil 0 Syntet, Kamrem bytt pga. årtal, aldrig maskintvättad, ej rökare. Endast finkörd.
Förvarad i varmgarage.
Gått endast 8000 mil!
En Rariet!
Snart är den Veteran :lol:
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Lucif3r skrev:Någon som har koll på vad R-modellerna av x70 kostade nya? med/utan awd osv, och gärna vad en "svenson" x70 T5 kostade som jämnförelse :)
V70 R AWD MY00 (den laserblåa) kostade 419900 kr. V70 T5 samma årsmodell 299900 kr med manuell låda och 313800 kr med automat.

/Håkan
Robban_T5-R skrev: tis 22 jul 2008, 17:13 Nån som vet vad en Volvo 850 T5-R kostade ny då den släpptes 95-96 här i Sverige :???:
Hej.

Har köpt en 850 T5-R 95 i Ludvika som jag har kvar i garaget täckt.
Endast ca. 8000 mil.
Den är nu en perfekt nästan nyskick!
Nybilspriset var över 500.000 sek.
Hade gjort fler tillval utöver all utrusning som tex. Automat, Airbag höger samt vinterhjul som sexväxlad Radio CD osv.

Frank. :-)
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]