Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag har en v90 -18 årsmodell. Ventilationsgallret i baksätet på vänstersida är lameller med ett typ vred/spak med en arm.

Själva armen har nog gått av , det går inte att reglera luftflödet mekaniskt . Går själva armen som håller fast i lameller att byta eller måste hela lamellenheten bytas? Vad kostar en sån?

Hälsningar
Emil Heikkilä
MrFreeze skrev: Igår, 17:46 Hej

Jag har en v90 -18 årsmodell. Ventilationsgallret i baksätet på vänstersida är lameller med ett typ vred/spak med en arm.

Själva armen har nog gått av , det går inte att reglera luftflödet mekaniskt . Går själva armen som håller fast i lameller att byta eller måste hela lamellenheten bytas? Vad kostar en sån?

Hälsningar
Emil Heikkilä
är det något i skissen som typ är? https://www.volvopartswebstore.com/show ... t=10895426 om du föreställer dig att ventilation på din V90.
Bilskrotar är ibland en bra källa till sådana här prylar. En bil kan ha kraschat rätt ordentligt utan att det påverkar ett sånt ventilationsmunstycke.

Bilder

Tack! Med andra ord går inget att justera […]

Min kylfläkt verkar inte fungera/starta. Min[…]

Finns ingen hydralik i spegeln.