Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 2014 där VOC batteri behöver bytas, men jag tvekar på att lägga tusenlappar på det när 2G/3G ändå släcks ner snart. Samtidigt verkar det som något tjuvdrar ström ur startbatteriet, den är väldigt seg att starta när den stått några dagar. Kan det finnas ett samband? Har läst att dåligt batteri till larm kan orsaka liknande situation på äldre modeller.
Näe det ska inte kunna hända. Nu var det ett tag sen jag höll på med gamla VoC (TEM3G)
Däremot såg vi att en bil med nästan tomt huvudbatteri kunde tömma backupbatteriet pga att hela bilens elsystem dör när spänningen faller nånstans under 6-7V, sen återhämtar sig huvudbatteriet när belastningen försvinner, diverse styrenheter vaknar igen och börjar dra ström och resan nedåt börjar igen. Förloppet upprepas och varje gång spänningen dyker så tar VoC-enheten lite energi från backupbatteriet, som råkar vara en icke-laddningbar primärcell på denna generation. :-/

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]