Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KB987
Kan bara säga grattis till de det fungerar hos :-)
Volvo bekräftade även till mig att leverantören Inrix jobbar på att lösa problemet.
Kartversion 1510 för hela europa, fick dock uppdatera via USB eftersom det inte går att uppdatera via internet när det här problemet yttrar sig.
Trafikinformation brukar vara länkad till ett väg-ID i databasen. Så länge rätt ID finns med kopplas informationen till den, även om det saknas något nyare ID i en gammal karta.
Volvo gick tydligen ut med mail i dagarna att det finns en fix att ladda in hos ÅF, har dock inget inplanerat besök där just nu, men någon annan kanske har nytta av informationen :-)
Jag kollade för en halvtimme sedan i min bil. Fungerar fortfarande, så jag behöver ingen fix. Tycker det är mycket märkligt att det lyckas fungera i min bil när det inte gör det i, som det verkar, väldigt många andra bilar.
Hittade "fixet" nu på jobbet och det är ingen permanent lösning, det står att om man t.ex lämnar bil på service eller laddar andra mjukvaror så kan denna fixen skrivas över och man behöver ladda in den på nytt. den finns dock inte att hitta i svenska vida eller system utan bara för Storbritannien, men ser ut att fungera även för vår marknad. permanent lösning är planerad till slutet av året :)
D4 VEA dricker olja

Nya turbon kommer imorgon. Blir att lyfta ur motor[…]

Hej hjälper en kompis med en c30 . Han skicka[…]

Hej! Har en B230 motor på ett stativ som int[…]

Räkna med att inom några veckor lä[…]