Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Vill koppla in högtalare under gallret på min 940. Har testat med dessa bara för att testa ljudet. Vilken storlek passar i hålet under gallret. Tänkte köpa koaxialer. I dörrsidorna kör jag med 5.25. Tips på någon som spelar bra men endå ryms under gallret när det är på. Hur har ni gjort?
IMG_0318.jpeg
IMG_0318.jpeg (2.18 MiB) Visad 25 gånger
Original sitter där diskanter. Det är specialanpassade som är monterade direkt i gallren.

Jag har klämt ner 3.5-tums koaxialer där med lite lätt modifiering av högtalare och galler. Jag skar bort en del av gallren och superlimmade högtalarna direkt mot dem. Jag fick även skära bort monteringsöronen från högtalarna för att det skulle gå ner. Jag rekommenderar att du vänder dem ett halv varv mot hur jag gjorde, då passar det bättre med kabelterminalerna på högtalarna.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag kommer inte ihåg exakt, men har för mig att man kunde koppla loss den från en kontakt en bit ner efter att man lyft loss gallret. Sen gick den att ta lös helt när man kom åt underifrån, tror det var två metall"clips" på sensorn man fick klämma ihop och sen dra ut den uppåt.

Men ta detta med en nypa salt, det var länge sen jag gjorde detta.

Vet inte faktiskt hur de ligger till mä det. […]

Start stopp laddning mm

Såvitt jag vet ska båda batterierna la[…]

Mera fel på denna modell…. ” En[…]

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]