Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Får upp meddelande att det är en uppdatering 3.6.4 som vill in men kort efter jag startar installationen så avbryter den och det står att uppdateringen inte kunde göras.
Någon som varit med om liknande eller har någon input till detta?
s6025t skrev:Bilen ska ha minst 40% laddning o bilen måste vara låst bland annat
Fungerar det inte ska man kontakta kundsupporten via appen eller knappen i taket till supporten eller en Volvoåterförsäljare
https://www.volvocars.com/se/support/to ... 133ca61ef/
Aha ok, tack för input. Det är en bensinare men det kanske inte har någon betydelse, får kolla med kundsupporten imorgon eller lokala volvo.
Du kan testa att göra en omstart av bilens datorer. Obs detta är inte samma som att starta om infotainmentsystemet. Starta bilen och kör en runda på 20-30 min. Stå still med bilen. Tryck och håll in främre defrosterknappen. Den som ha en symbol med vindrutan på sig. Håll inne tills det börjar blinka snabbt från en av knapparna i taket. Gäller att hålla inne rätt länge för först blinkar knappen i taket sakta för att sen blinka snabbare. Titta hela tiden när du håller defrosterknappen inne så ser du när skiftet sker. Obs max ca 1,5 minut. Därefter så går du ut ur bilen och låser den. Vänta 20 minuter. Sen låser du upp bilen och kör en runda på 20 min så alla datorer och system startar upp igen, strömsätts och synkas med varandra. Kör sen hem och försök att manuellt starta uppdateringen igen. Lycka till.

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]

Xc60 Polestar MY2023 saknar BLIS

Min har som tur 360. Jag trodde att om bilen har[…]

Jag har ett liknande problem, min lucka gå[…]

Xc60 Recharge uppgradering

De uppdaterade modellerna har 350hk (T6) eller 455[…]