Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DaA
Hej. Jag upptäckte att min xc60 Polestar engineered som jag köpte och har årsmodell -23, saknar BLIS. Jag hade för mig att BLIS ingår i alla premium bilarna som Volvo har tillverkat senaste åren.
Är BLIS något tillval som man kan lägga på bilen i efterhand kanske?
av Wakki
Väldigt illa att du inte kolla upp det. Jag har inte heller blis eller ens 360 kamera pga Corona bristen på material. Fick dock värmare och Bliss samt 360 skiter jag fullständigt i och det har jag aldrig valt till mina andra bilar heller.

Kolla om det stod någonstans på specifikationen annars tror jag tyvärr att du får ta det
Det stod tyvärr inte något om det på blocket när jag tänker efter. Men trodde att alla nyare Volvo bilar hade det som standard.
Låter som att man får bara ta det som det är. Tack!
Det brukar inte stå vilken utrustning bilar saknar, utan tvärt om. Men det stämmer att det är en så kallad ”pandemibil”. I bristen på komponenter prioriterades 90-serien framför de andra serierna.
Köpte en ny XC60 under pandemin och gjorde samma upptäckt, ett tag sänkte de priset 5000 och tog bort 360, BLIS tror jag liksom bara försvann...ur spec och bilar

Noggrannheten hos diverse sådana mätare[…]

Jag har också kollat på Duo Expert kon[…]

Byta olja i 8-vxl automatlåda

Det hälldes i olja från Volvo i min ock[…]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]