NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
Psyko skrev:Helt meningslöst att byta olja efter 100 mil, bättre att vänta tills 1000 isf.
ta du och köp en ny bil och kör 100mil,lägg papper el en fet magnet i oljetunnan ,så får du se spånorna din idiot!
av Hellrider
Christian_m skrev:
Hellrider skrev:
Psyko skrev:Helt meningslöst att byta olja efter 100 mil, bättre att vänta tills 1000 isf.
ta du och köp en ny bil och kör 100mil,lägg papper el en fet magnet i oljetunnan ,så får du se spånorna din idiot!

:roll:

Okej att du är bitter över att din arbetsgivare genomskådat din totala brist på kommunikationsteknik och håller dig borta från allt vad kunder heter och gör att du måste spy ut din galla här istället. Men om du nu måste bete dig som ett rövhål på forumet så fort du loggar in så kan du kanske göra oss andra en tjänst och be en person i din omgivning som INTE är omyndigförklarad, att låsa datorn så att du inte kommer åt sidorna där du skämmer ut inte bara dig själv utan även resten av det mänskliga släktet, om det nu är det du tillhör.

Du sa det bäst själv: IDIOT.
du måste ta och lära dig läsa,fastän du är lite bitter!
av Christian_m
Hellrider skrev: du måste ta och lära dig läsa,fastän du är lite bitter!
Jag kan läsa tack, men jag stannar alltid upp och undrar var början av meningen tagit vägen, när folk börjar meningarna med liten bokstav.
av Hellrider
Christian_m skrev:
Hellrider skrev: du måste ta och lära dig läsa,fastän du är lite bitter!
Jag kan läsa tack, men jag stannar alltid upp och undrar var början av meningen tagit vägen, när folk börjar meningarna med liten bokstav.
mmm orkarinte,,,har du hört talas om skärmtangetbordet så kanske stenen rammlar ner

du verkar ju iaf inte kunna stå för det du sagt?
Användarvisningsbild
av tjotto
mattdahl skrev:Nu för tiden finns det två alternativ hos din volvohandlare.

Del har du trygghetsavtalet som är tänkt att inbegripa service och andra reparationer som beräknas behöva göras på din bil. Detta tecknas när du köper en ny bil.

Sedan en tid tillbaka så finns även så kallat serviceavtal. Detta kan du teckna när som helst. Måste alltså inte tecknas just när du köper bilen, utan du kan börja vid t.ex. 6000-milaservicen om du vill.
Då tittar de framåt på den tid du väljer att teckna serviceavtalet (12, 24. 36 månader) och vilka servicear som kommer att falla in under den tiden beroende på körsträcka. Sedan får du en månadskostnad. Man kan säga att man sprider ut kostnaden per månad istället för att betala varje service vid servicetillfället. Det är upp till handlarna hur de vill prissätta detta, men eftersom de binder upp dig en viss tid och är garanterad en inkomst, så borde de lämna lite rabatt på månadsavgiften.

Det är dock inte alla handlare som har börjat använda detta nya serviceavtal, men affärssystemet (Tacdis) fick funktionen för en tid sedan.
I kostnaden för Trygghetsavtalet är 60% servicekostnader, resten 40% skall vara för oförutsedda kostnader. Denna info fick jag iaf... serviceavtalet fick jag 7% rabatt på gällande priser, till dagens pris! Man binder ju sitt pris under avtalets längd.
av Psyko
Hellrider skrev:

:roll: :roll: :roll: :roll:

Kan inte fatta hur jag kunde bli idiotförklarad för det rådet :roll:
Har jag missat något ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Psyko skrev:Kan inte fatta hur jag kunde bli idiotförklarad för det rådet :roll:
Har jag missat något ?
Lämnade in D5:an för oljebyte efter ca 900 mil och det var inte nödvändigt egentligen. Då den såg som ny ut, utan metallspån eller annat!
av matzen10
Psyko skrev:Kan inte fatta hur jag kunde bli idiotförklarad för det rådet :roll:
Har jag missat något ?
Nä, du missade inget ;-). Det är normal karaktär på Hellriders inlägg.. Han saknar lite på "övervåningen"...
Inget att bry sig om med andra ord 8)

M V H
---> Matz
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]