Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

StefanN skrev: Igår, 20:32 Åldrat bränsle är ju helt klart en bugg.
Sen att kartan försvinner i instrumentet när man lägger i backen?
Att kartan släcks är ju för att man skall ha fokus på backning har vart så sen några uppdateringar
Tycker även att Google navigeringen är mycket segare efter uppdateringen. Den börjar navigera men den blå "linjen" som markerar körvägen dröjer en liten stund innan den dyker upp.
Min var otroligt trög och seg i början, navigering, in och ut från menyer med 5 sekunders fördröjning. Efter att ha kört lite och gått in och ut lite i menyer så blev den som innan. Acceptabelt för mig, kan hända 2-3 sekunders fördröjning någon enstaka gång men annars mindre än en sekund. Brukar ändå styra musik med knapparna ställer in navigering redan från start sedan sitter jag bara med körprofils-menyn framme. Aldrig behövt störa mig på skärmens respons.

Har HUD så betydligt mindre pillande
Kan meddela att positioneringen av bilen slutade funka efter senaste OTA uppgraderingen (3.6.4), körjournalen visar rätt men inte positionen eller kartan.
Supporten kör det vanliga snacket starta om dittan å dattan. Detta framgick inte vid uppgraderingen. Undrar hur många som måste kontakta supporten eller lämna in bilen?

(Omstart av bilens infotaiment system: Det är viktigt att du inte kör under tiden utan att bilen står parkerad. Omstarten gör du genom att hålla inne den avlånga hemknappen som sitter under centerdisplayen i bilen. Håll inne knappen i ca 30-40 sekunder tills att Volvo dyker upp på displayen, släpp därefter knappen. Avvakta i några sekunder tills att displayerna har återställts och startsidorna har dykt upp på displayerna igen.
Omstart av bilens modem: Håll inne defrosterknappen (för framrutan). SOS- knappen i taket kommer att börja blinka efter ca 1 minut, släpp därefter knappen. Lås bilen och låt den stå och vila i ca 15 minuter. :-D
Om SOS- knappen inte börjar blinka, Testa då att lägga bilen i D (Drive) och håll ned fotbromsen. Gör sedan stegen ovan igen.)

..När jag tänker efter nu så har[…]

Solgardin bakdörrar

Får kolla vidare med ÅF

@Steffe3 , Jösses, min MY14 kan jag nog v&au[…]

Såg någon Youtube video i då ang[…]