Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen har fått nya beteenden efter helgens uppdatering till version 3.6.4:

- Automatisk broms vid backning (bilen bromsas när gaspedalen släpps) fungerar inte längre trots att funktionen är aktiverad enligt display (dvs blå och inte grå). Innebar incident när bilen rullade ut från parkeringsplatsen.
- Vid två tillfällen har bensinmotorn, i körläge Hybrid, omotiverat startat när jag stannat för att parkera (med mer än 30 km kvar på batteriet).
- Vid två tillfällen har bilen i jämn och lugn körning startat bensinmotor och bränsledroppen i ”varvräknaren” har flyttats till mitten av skalan, dvs mellan power och charge
- Vid ett tillfälle har bilen startat med bensinmotorn när startnyckeln vridits om (i körläge Hybrid.
- Vid några tillfällen har bilen lätt ”hostat till” vid jämn och lugn körning i 50 km/h.

Samtliga ovan nämnda konstigheter har varit vid temperaturer runt 20 plusgrader.

Någon mer som märkt av några konstigheter efter senaste uppdateringen?
Har kommit ett steg på vägen (kanske): efter OTA-uppgraderingen aktiverades tydligen förarhjälpmedlet ”Krypkörning”. Efter att ha deaktiverat denna reagerar bilen som tidigare vid backning. Skönt, men synd att Volvos support inte kunde guida mig när jag pratade med dem.

Kvarstår att bensinmotorn startar i tid och otid.
Google

Tänk vad smart Googles sökmotor är,[…]

Hej! Finns det någon logisk anledning f&oum[…]

Så. Glömde uppdatera här. Verksta[…]

Vilken mjukvara har ni?

Min var otroligt trög och seg i början, […]