- sön 06 jul 2025, 20:48
#1612728
Hej!
Jag sitter på en V90 D4 -18 som jag upplever krånglat sen inköp vid ca 8000 mil.
Allt från frusna dörrar till fuktiga baklyktor, trasiga knappar och krånglande elektronik.
Kanske är korkad att ge mig på Volvo igen men har kikat lite på V60. Mitt körmönster är ca 1,3 mil enkel resa till jobbet, 80-sträcka majoritet.
30+ min resa nån gång i månaden och längre sommartid.
Spontant tänker jag bensin t4 men ser att det finns en uppsjö med v60 T6 recharge till "bra?" pris.
Är det dumt att köpa en hybrid som gått 10-12.000 mil? Vet inte vad livslängd på ett hybridbatteri är men kollade pris på ett nytt och det var inte billigt.
Ni har säkert bättre koll än mig.
Ska man satsa på en bensin eller vågar man köra T6? Eller ska man fortsatta ratta diesel?
Jag sitter på en V90 D4 -18 som jag upplever krånglat sen inköp vid ca 8000 mil.
Allt från frusna dörrar till fuktiga baklyktor, trasiga knappar och krånglande elektronik.
Kanske är korkad att ge mig på Volvo igen men har kikat lite på V60. Mitt körmönster är ca 1,3 mil enkel resa till jobbet, 80-sträcka majoritet.
30+ min resa nån gång i månaden och längre sommartid.
Spontant tänker jag bensin t4 men ser att det finns en uppsjö med v60 T6 recharge till "bra?" pris.
Är det dumt att köpa en hybrid som gått 10-12.000 mil? Vet inte vad livslängd på ett hybridbatteri är men kollade pris på ett nytt och det var inte billigt.
Ni har säkert bättre koll än mig.
Ska man satsa på en bensin eller vågar man köra T6? Eller ska man fortsatta ratta diesel?