- Igår, 19:56
#1612408
Hej!
Har ett dilemma som jag inte riktigt kan besluta mig i..
Har en V70 2,4L sugis (140hk) 2005a
Köpte den billigt för den läckte vatten någonstans. Jag lyckades dock aldrig hitta läckan och efter en vecka eller så började den ryka lite vitt och få vatten i oljan. Inget i vattnet dock. Enligt live-data via OBD misständer den rätt mycket på cylinder 4 så jag antar felet ligger där. I övrigt går den bra.
Jag och bror diskuterar om vi ska byta toppapackningen eller hela motorn.
Är det stor chans att toppen är skev eller sprucken? Tycker man läser det lite överallt på nätet men det är ju mest skräckhistorier man hittar.
En ny motor på skroten kostar ca 6000kr. Det som stör mig där är att man har ju INGEN aning om vad det är man köper egentligen. De har provstartat den innan demontering men det hjälper ju föga.
Hur hade DU gjort? Jag behöver lite råd.
Med vänlig hälsning,
Jimmy
Har ett dilemma som jag inte riktigt kan besluta mig i..
Har en V70 2,4L sugis (140hk) 2005a
Köpte den billigt för den läckte vatten någonstans. Jag lyckades dock aldrig hitta läckan och efter en vecka eller så började den ryka lite vitt och få vatten i oljan. Inget i vattnet dock. Enligt live-data via OBD misständer den rätt mycket på cylinder 4 så jag antar felet ligger där. I övrigt går den bra.
Jag och bror diskuterar om vi ska byta toppapackningen eller hela motorn.
Är det stor chans att toppen är skev eller sprucken? Tycker man läser det lite överallt på nätet men det är ju mest skräckhistorier man hittar.
En ny motor på skroten kostar ca 6000kr. Det som stör mig där är att man har ju INGEN aning om vad det är man köper egentligen. De har provstartat den innan demontering men det hjälper ju föga.
Hur hade DU gjort? Jag behöver lite råd.
Med vänlig hälsning,
Jimmy