Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jens
V70 2,5T 1998
Båda mina framfjädrar tar i hjulhuset. Det känns lite i ratten och det tjongar rätt bra när man kör lite gropigt. Jag fick även en 2:a på detta vid senaste besiktningen. Saken är att nya fjädrar och stötdämpare monterades för c:a 4 år sedan innan jag ställde jag av bilen. Jag kan inte minnas att det lät från fjädrarna och bilen gick även igenom besiktningen vid tillfället utan anmärkning. Jag har haft båda fjäderpaketen bortmonterade och dom ser fina ut. Allt är ju helt nytt och har kanske endast rullat max 2 mil sedan bytet för 4 år sedan. Varför tar dom i hjulhuset? Jag borde göra en hjulinställning men kan det verkligen vara lösningen på problemet?

Tacksam för input!
Fjäderbenen beställdes komplett med allt och dom var ihopsatta av tillverkaren. Hade båda fjäderbenen borta idag igen och allt ser bra ut. Det går liksom inte att montera dom på något annat sätt. Slipade bort lite gods från hjulhusen och det blev bättre men fortfarande inte helt 100.

Fel fjäder, nja kanske. Jag kan inte komma ihåg vart dom beställdes men i övrigt passar dom bra.
Måste vara fel modell av fjäderben. Kan inte vara så mycket annat.

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]