Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har stött på patrull med komfortkylan i min V70 D5 från 2010.
Har haft inne bilen på verkstad för kompressorbyte med tillhörande tömning/fyllning/ vakuumsug etc. Trots bytet är gjort och extra vakkumsugningar så levererar det inte någon kyla inne i kupén. Kompressorn slår till som den ska och röret från kompressor blir kallt i ca 30 sek innan det blir varmt igen och inte cirkulerar. Verkstaden jag lämnat hos börjar får huvudbry kring detta bekymmer. Är det någon av er som känner igen sig i detta? Vad kan mera vara felorsak? Verkstaden vill nu att jag ska ta kontakt med volvo som kan gå djupare in med dator för att se hur AC-systemet ser ut, Verkstaden som jag har lämnat bilen hos har ett "alllätardator" som inte sett några felkoder.

Hoppas någon kan hjälpa mig att bena i detta då det börjar nalkas semester och värme igen! :-D

Mvh
Släpper magnetkopplingen på kompressorn efter 30sek eller går den fortsatt trots att den inte kyler?

Det vore ju intressant att se om bilen (ECM och CCM) vill att kompressorn skall gå och aktiverar AC-reläet som skall slå till magnetkopplingen.

Byttes magnetkoppling när kompressorn byttes?

. Nån som har tips för vänster si[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]