Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wisiano
Jag vill köpa bromsbelägg fram, någon som vet vart man kan beställa till ett bra pris? Kvalité? Måste det vara Volvo original på dessa?

Jag misstänker att mina är slitna. Någon som vet om det kommer en varning på instrumentpanelen när det är dags att byta ?

Har en V60 2021 B4 Diesel.
av KalleJ
Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de säljer volvo märkta belägg från större OE-tillverkare. Så nej.
Trodo Mekster Skruvat Getech.nu Aeromotors (lite längre lev.tid)
Användarvisningsbild
av Erik Å
Köp inte kinesiskt Jinping bara, det finns goda skäl att hålla sig till välkända fabrikat även om de kostar några kronor mer. Blir ändå billigare än att köpa hos Volvo. Diskuterat här t.ex.
viewtopic.php?f=56&t=185294&p=1611189p1611161
av Wisiano
Ok tack. Brukar bromsbeläggsats /set som säljs innehålla 4 totalt ? Dvs 2 för varje hjul? Det är väl allt som behövs
Användarvisningsbild
av Erik Å
Bosch-beläggen jag har här i reservdelslådan har 4 belägg per kartong. Kan inte lova att alla är så :-)
av 20FJan
Ja, en sats för två hjul. Jag har provat allt möjligt på mina bilar och en del byten åt familjens bilar också genom åren och har intr direkt märkt någon skillnad.
Nån gång har det kanske skrikit lite men det har alltid gett sig så småningom.
Skivor kan man välja belagda för att de ska hålla sig snygga lite längre om det spelar någon roll för dig.
Sist blev det A.B.S. och Kamoka belagda skivor bak från Trodo till svärföräldrarnas V60 -20. Bra känsla och inga problem alls med dem.
En fördel med Trodo är ofta snabbare frakt och bra support med valbar kontroll att du får rätt delar till din bil.
Användarvisningsbild
av mikkiz
Jag köpte ATE till våran v90.
Stod ATE på de belägg som satt original oxå.
Alltid varit nöjd med dessa.

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]