Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kontrollera om jordningen till bakluckan är hel. Enklast genom att tillfälligt dra en extra jordkabel från något jordat ställe på bilen till motoraxeln på bakrutetorkaren. Peta bort täckbrickan genom att trycka på låspinnen på baksidan av brickan.
Försvinner problemet då är det jordningen det är fel på.
av Mhasse
Hittade du något? Jag har exakt samma fel.. bytte modul för fönsterhissar, men det avhjälpta ej.. även mitt svankstöd slutade fungera samtidigt som hissen... jag har inga defekta kablar vad jag kan se
av Mhasse
@MKV70, Har du någon uppdatering, upplever exakt samma fel.. Inget med säkringar, jag ser inget på kablar i dörren. När jag justerar svankstödet så tänds taklampan.. uppenbart något jord eller kortslutningsfel.. fdrågan är vart
Min slutsats än så länge, hittade att f3 säkringen slog ut hela tiden.. 2 kablar av i dörren. Jag fixade en ny knappsats för hissen.. när jag har en säkring i så slår den ut direkt. Men av någon anledning så finns det ändå ström i kabeln som går till f3 säkringen.. blå/vit kabel.. efter att ha bytt knappsats så fungerar det igen, men misstänker att kabeln är skuren någon mer stans och får ström, rent logiskt och enligt diagram så ska min blå/vit kabel inte ha ström.. jag tror att det flödar för mycket ampere i knappsatsen och att även min nya kommer brännas efter ett tag igen.. svankstöd/lampor/hiss går mot samma säkring. Och det skanas säkring, ändå fungerar allt nu,... kabeln är skuren någonstans och får ström ändå utan säkring på något vis
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]