Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Köpte mig en beg Volvo V60 T6 i slutet på april, 2021 årsmodell som gått 7800mil hos Volvo ÅF med selektgaranti.
Kört några 100 mil nu och börjar bli lite trött på laddningen till bilen, ungefär var 10e gång jag sätter i kabeln i bilen så går säkringen i laddstolpen, jag trodde först detta var nått med laddaren hemma (Charge Amps Halo) säkringen gick bara 2-3 dagar efter jag hämtat bilen, sen gick det någon vecka och så gick säkringen igen, ibland så börjar det ladda några minuter innan säkringen går, så det är lagom man kommer hem, pluggar i och går in och så när man ska åka iväg sen så har det inte laddat.
Men nu har jag råka ut för samma problem på jobbet 2 gånger, senast idag, funkade bra på morgonen, åkte ut på lunchen och när jag pluggade i efter lunchen så dog hela laddstolpen, när jag kom hem från jobbet så laddade det 15% och sen gick säkringen hemma med, det är alltså säkringen i elskåpet inne som löser ut.

Jag har selektgaranti på bilen och det är ju mindre än 2 månader sedan jag hämtade den hos Volvo så de får ta och fixa detta, men jag tänkte om detta är nått känt problem eller om det bara är nått som mitt exemplar råkat ut för?

Har även en XC40 T5 hybrid som jag haft i lite drygt 2 år och den har aldrig dragit säkringen, så att säkringen gått 10+ gånger på mindre än 2 månader känns fel.

Inte helt imponerad av detta köpa än så länge, det var pyspunka på bilen när jag fick den vilket man kanske inte förväntar sig på en bil för 380 000kr och där de klagade på torkarblad och annat nonsens på inbytesbilen och sen börjar detta med.
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]