Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swehiort
Its1more skrev:Ljust skin (eller Amber) ger ett helt annat intryck till bilen. Jag tycker känslan att sitta i en bil med t.ex. Blond ger så mycket mer än en mörk inredning. Välj inte bort bort möjligheten att få en härlig lyxkänsla bara för att man inte vill att sitsen på förarplatsen ska bli missfärgad bara för att man inte vill rengöra lite då och då.
Håller helt med!
Användarvisningsbild
av Its1more
Min favoritcombo:
Twilight Bronze, Blond och matt valnöt.
För dyr dock...
https://www.blocket.se/vi/86969800.htm
av Putteman
Its1more skrev: tor 29 aug 2019, 20:46 Min favoritcombo:
För dyr dock...
Det där var riktigt snyggt!

Vad finns det mer för klockrena kombinationer? Tänker vilka lackfärger passar riktigt bra till just blond inredning?

Jag var och klämde på olika bilar och inredningar hos handlare idag. Jag trodde att Amber var det perfekta alternativet för mig, men jag gick igång på blond/blond. Pga begränsad budget så behöver bilen vara vit eller svart. Generellt så vill jag hellre ha en svart bil, men hur tycker ni det går ihop med blond inredning? Gäller V60.
Användarvisningsbild
av svergie2
Putteman skrev:
Its1more skrev: tor 29 aug 2019, 20:46 Min favoritcombo:
För dyr dock...
Det där var riktigt snyggt!

Vad finns det mer för klockrena kombinationer? Tänker vilka lackfärger passar riktigt bra till just blond inredning?

Jag var och klämde på olika bilar och inredningar hos handlare idag. Jag trodde att Amber var det perfekta alternativet för mig, men jag gick igång på blond/blond. Pga begränsad budget så behöver bilen vara vit eller svart. Generellt så vill jag hellre ha en svart bil, men hur tycker ni det går ihop med blond inredning? Gäller V60.
Svart bil med ljus inredning tycker jag är riktigt snyggt!

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Its1more
Jag hade valt svart med ”Blond med Charcoal kontrastfärg” och sedan försökt trycka in träpanelen Linear Lime för 2900:-.

Såhär ser min ut på lite avstånd. Det är en XC70 MY13 Twiligt Bronze med Blond och valnötspanel. Jag gillar kontrasten i bilen mellan de svarta golven och panelerna på dörrarna mot de blonda inläggen.
IMG_5569.JPG
IMG_5569.JPG (48.66 KiB) Visad 478 gånger
IMG_7368.JPG
IMG_7368.JPG (34.23 KiB) Visad 478 gånger
/Fredrik
Nu rätt många år senare kan man titta på en bil och se hur det har blivit.

Här är en XC90 som rullat omkring i sju år och avverkat 19000 mil.
XC90 fram
XC90 bak
XC90 längre bak
XC90 längst bak
XC90 insida dörr

Dessutom har vi en XC70 som tjänstgjort i tio år och hunnit med 21000 mil.
XC70 fram
XC70 bak

Var och en har sina förutsättningar, men uppenbarligen kan klädseln Blond klara sig bra rätt länge.
@apersson850, Ja man kan ju missköta allt. Men smuts är inte svart alltid, just på säten kan väl vissa jeans missfärga men man ser ju inte allt som smulor, hår mm lika bra på beige. Beigt golv och golvmattor döljer grus mm bättre än svart med så. Men även om jag gillar det kommer jag inte köpa det igen då det tar bort för många köpare av kärran när den ska säljas, alla kan ha svart tyvärr
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk