Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag plockade ut min nya Volvo V60 T6 2026 i onsdags. Det är en Nordic edition med tilläggen "teknikpaketet" (H/K + 360 kamera), dragkrok, 19" hjul och tonade rutor.

Nu såg jag precis att min centerhögtalare INTE har det lite mer uppstickande gallret med H/K-loggan, utan det platta gallret utan logga, som hör till standardsystemet. WTF!

Har det blivit något mix-up i bygget av bilen tro? kan de monterat in en instrumentbräda med standardsystmet?

Framdörrarnas högtalare har H/K galler, men man blir ju orolig att det är fel slutsteg (vart det nu sitter) utöver centerhögtalare. Jag är inte jätteimpad av ljudet som det ger heller....

Jag är väldigt ljudintresserad (men tyckte B&W var lite FÖR dyrt för att motiveras), så det är viktigt att detta är rätt och riktigt...

Vart sitter själva slutstegen placerade? Är det inne i instrumentbrädan/centerstacken eller någon annanstans? (tror det satt under stolen på min gamla Volvo...)

Kontaktat min säljare, men tänker att det finns massor av kunskap i detta forum

//Erik
Tack för länken med bilderna. Vet du vart förstärkaren är placerad?

Tyvärr har jag svårt att leta runt själv (sitter i rullstol, förlamad från bröstet, efter en endurokrasch). Men detta kommer Volvohandlaren få lösa, men så jäkla irriterande. Hur i hela friden kan man bygga delvis fel!? så sjukt.
Sänka volvo 740 40mm?

Så länge du inte har några vä[…]

Volvo 760 mätarhus

Hej, belysning i mätarhus samt vid fläkt[…]

Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-201[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]