Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag hämtat bilen. Bilen har INTE stöd för android auto. Jag har bara en USB-bort. Skall vara två. Sedan går all info isär.

1. Kan man köra AA på en USB om man låter Volvo uppdatera mjukvaran. Någon som vet vad det kostar?
2. Hur mycket skulle det kosta att fixa Volvos egna navigattion sensus? är det också bara mjukvara?
Vad som händer om man bara har en USB-port vet jag inte. Men med antagandet att den andra porten, alltså den som inte har en vit ring runt sig när man har två portar, att den fungerar likadant vare sig den sitter där ensam eller i par med en annan port, så provade jag att stoppa in telefonen i fel port. Då händer ingenting när jag ansluter telefonen, ja, bortsett från att den laddas. Stoppar jag in telefonen i rätt port vaknar appen Android Auto i bilen direkt och tillåter en anslutning om jag vill.

Så min gissning är att du behöver 31659194, 32204786 och 32204601. Vad det kostar får du fråga där du vill köpa. Priserna varierar.

Navigation, 31428904, är en mjukvara. Den fungerar smidigt ihop med Volvo on Call, som det hette, men det finns ju tydligen inte i din bil. Även där får du kolla priset där du tänker köpa. Brukar vara tramsigt dyrt om man inte kan få till det ihop med en kampanj. Jag köpte till vår XC70 2016, för den hade inte det från början, men jag ramlade på en kampanj där priset var mindre än halva normalpriset. Ibland har man tur.
Vill du ha carplay (och förmodar AA) så kolla upp Isudar. Billigare och klart bättre (snabbare, trådlöst, fullskärm, bättre layout). Installationen tar lite tid men är inte komplicerad, sen är det upp till var och en om man vill ge sig på det.
230fk går snålt

Nu har jag kollat sladdarna och upptäkt en sk[…]

Fel centerhögtalare?

Tack för länken med bilderna. Vet du var[…]

Strålkastartorkare S60-03

När ptc-säkringar åldras tror jag […]

Torkarmotor höger s60-03

Köpes en torkarmotor höger s60