Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Naikon skrev: Om jag hade haft halvförsäkring hade jag behövt betala ca 2000kr mer om året,
Var tusan bor du, på Stureplan i Stockholm. :!: Jag betalar 2244:-/år i trafik och delkasko (Halvförsäkring). Nu kanska jag är lite äldre, men ändå. :)
SvenB skrev:
Naikon skrev: Om jag hade haft halvförsäkring hade jag behövt betala ca 2000kr mer om året,
Var tusan bor du, på Stureplan i Stockholm. :!: Jag betalar 2244:-/år i trafik och delkasko (Halvförsäkring). Nu kanska jag är lite äldre, men ändå. :)
Hehe, 2200kr/år hade ju varit skönt :) Trafikförsäkringen ligger på 5000kr/år för mig som är 20 år i Göteborg. Halvförsäkringen ca 7000kr, och då är mitt försäkringsbolag riktigt billigt. Hos de andra stora bolagen ligger det på runt 10.000-15.000kr året för trafik/halv.
Alternativen för mig är trafik eller hel. Glasförsäkringen är inte värd prisskillnaden mellan trafik och halvförsäkring när du kan få en ny ruta för 2600kr, stöld räknar jag som väldigt osannolikt. Helförsäkring kan dock vara bra om man klantar sig men är inte heller lönsamt i det långa loppet om man är genomsnittligt klantig/oturlig. Som sagt, försäkringsbolag håller inte på med välgörenhet...
som sagt beror på ålder och vart man bor jag får ny ruta för 1500 i självrisk. Klantighet är det när man sitter åker sladdar runt i ett industriområde timme efter timme och förr eller senare dundrar in i stängsel,stenar mm.? Kan sladda jag med men utan kvadda bilen.
"Sentry mode" kamera?

Denna testvinnare tycker jag verkar intressant, […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Med vad ska man smörja lagren och kugghjulen […]

Hallå! Om man är som jag och gillar ba[…]

230fk går snålt

Köpte chip av Dw autokonsult. Dann sägs […]