Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Hej!
V70 2.4d 2010 175hk 40000 mil. Min kupefläkt skorrar, låter som ett reaplan. Jag ringde Volvo vör byte. Det kostar 2900kr för bytet (har egen fläkt). Kör dit min bil. Ringer på eftermiddagen. Nej det gick inte vi måste plocka bort hela instrumentpanelen. vad jag vet så kommer man åt fläkten via komiinstrumentet och handskfacket. Volvo menade att min bil var felspecad i deras VIDA. Så till min fråga.

Är det samma procedur på alla fas2 från 08-10? För jag har kollat på en film på youtube (Mackans garage tror jag) han plockade bort stol , kombiinstrument, handskfack mm sedan på med specialavdragaren.
av binkie
Märkligt... efter facelift årsmodell 12 är det demo bräda som gäller om man ska följa instruktionerna.
På en årsmodell 10 ska det bara vara att ta ut instrumentet, dela på luftröret sen ser man baksidan på kupefläkten. Har du någon sjukt ovanlig utrustning eller?
Vibration vid inbromsning

Hej, En tanke.. Jag vet inte hut det är p&ari[…]

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]