- tor 12 jun 2025, 12:11
Hej!
Jag har sökt på nätet i timmar men kan inte hitta information om bränslesystemet på min Volvo S60 2011, 205 Hkr med en D5'a.
I tanken sitter det en bränslepump.
Hur är flödet från tanken ?
Bränslepump - > bränslefilter -> högtryckspumpen ?
Eller är det kopplat på något annat vis ?
Det verkar finnas en kylare för bränslet. Sitter den på returen ?
Den egentliga frågan är :
Jag sätter i nyckeln i "facket" och trycker länge på startknappen > 2 sek. för att hamna i nyckelläge II.
Om jag då har avlägsnat koppen och tagit ur bränslefiltret kommer det då att flöda ut bränsle där ?
Om det inte gör det, kan jag då anta att bränslepumpen är kass eller att jag bör gå vidare och montera ur tanken ?
/Hasse
PS! Jag får inget flöde ut filterhållaren när koppen och filtret är avlägsnat. DS!
Jag har sökt på nätet i timmar men kan inte hitta information om bränslesystemet på min Volvo S60 2011, 205 Hkr med en D5'a.
I tanken sitter det en bränslepump.
Hur är flödet från tanken ?
Bränslepump - > bränslefilter -> högtryckspumpen ?
Eller är det kopplat på något annat vis ?
Det verkar finnas en kylare för bränslet. Sitter den på returen ?
Den egentliga frågan är :
Jag sätter i nyckeln i "facket" och trycker länge på startknappen > 2 sek. för att hamna i nyckelläge II.
Om jag då har avlägsnat koppen och tagit ur bränslefiltret kommer det då att flöda ut bränsle där ?
Om det inte gör det, kan jag då anta att bränslepumpen är kass eller att jag bör gå vidare och montera ur tanken ?
/Hasse
PS! Jag får inget flöde ut filterhållaren när koppen och filtret är avlägsnat. DS!