Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Caspaar
Hej

Har en 744 glt så suttit en 16v innan. Det är nytt motor till en b200ft och har felsökt i evigheter och kommer aldrig framåt

Problemet jag har är att den är svårstartad, tar ungefär 3 försök innan den går igång. När jag får igång den går den ojämnt på tomgång ligger på ca 400varv och dödar sig själv så får man starta någon gång till sen efter några försök så går den jätte fint.

Den går alltid igång direkt igen om jag försöker nån timme efteråt och går fint. När jag väntat ungefär en hel dag så får jag göra om allt och kämpa några gånger igen.

Har provat bytt och felsökt det mesta bomba tips så skulle jag vara riktigt tacksam
Har bytit tempgivaren om det är den på blocket du menar under insuget, märkte ej skillnad men hur ska den bete sig utan den? Tänkte om man skulle prova koppla ur den nya o se om de blir skillnad
av atteatte
Det sitter 2 tempgivare, en för motorstyrningen och en för mätaren, båda tror jag sitter under insuget.
Om tempgivaren till motorstyrningen visar fel kanske bilen tror den är varm när den inte är det och inte ger nog med bensin när bilen är helt kall, men med den urkopplad tror jag den ska gå in i ett nödprogram, därav att bilen kanske beter sig annorlunda med den urkopplad.
Vuxen i 3e sätesraden XC90

Tråd sedan Hedenhös men någon ann[…]

Potentiellt bromsproblem

Inte jag, men jag är inte berörd. Det ko[…]

Antingen får du bw någon med kunskap k[…]

Just det, den svarta som sitter strax nedanfö[…]