Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lexcom
Hej.

Jag har köpt en V60 T6 Recharge My25 med H/K ljudsystemet i. Jag har ställt in högsta streaming kvalitet i Spotify appen i bilen men jag får inte ut i närheten av samma tryck i ljudet som när jag kör via CarPlay från mobilen (högsta streaming kvalitet även där). Det har resulterat i att jag varje gång jag ska lyssna på musik så kör jag CarPlay men i övrigt så kör jag allt genom bilens infotainment. Lite störigt att behöva växla emellan.

Har jag missat någon inställning eller är det jag upplever normalt?
MaverickJS skrev:Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar du via blåtand är den aktiv på utgående signal.
Jag streamar inte via blåtand utan är inloggad på spotify i infotainmentsystemet och kör direkt därifrån.
MaverickJS skrev:Du säger ju själv att du får bättre ljud om du streamar via CarPlay, dvs streamar från mobilen. Mobilens EQ kan även vara aktiv om du streamar med kabel.
Absolut men det är ju inte blåtand vilket brukar kunna ge en viss försämring. Jag har så klart reflekterat över det så jag får testa att stänga av eller nollställa EQ i spotify appen och testa. Men om det gör hela skillnaden så måste verkligen spotify appen i bilen vara totalt oduglig. Jag är mer inne på att det är mottagningen i mobilens 5G som möjliggör bättre uppkoppling är bilen. Men jag skall laborera lite med EQ inställningarna. Det finns ju även en inställning i mobilens app som heter ljudvinvå som nu är inställd på högljudd. Skall testa att laborera med det också.
Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]

S80 -99 styrservo

Tack. Då kan detta vara det som är fele[…]

Nej, det har jag inte, är min mors bil s&arin[…]