- fre 06 jun 2025, 11:42
#1610733
Om slavcylindern läcker så droppar det bromsvätska ur dränerigshålet som bör finnas i sprängkåpans lägsta punkt. (vi pratar undersidan av motorn
)
Läckande snabbkopplingar enligt ovan skulle också kunna dumpa vätska inne i sprängkåpan iofs.
klrtri skrev: ↑tor 05 jun 2025, 22:50 koppplingspedalen sjunker fortfarande, så antagligen är det byte av slavcylinder och koppling som behövs.På generationerna byggda runt millenieskiftet är det ofta snabbkopplingarna på det vinklade plaströret (det som luftningsventilen sitter på) som går in i sprängkåpan som börjar läcka. Enkelt att byta utifrån.
Om slavcylindern läcker så droppar det bromsvätska ur dränerigshålet som bör finnas i sprängkåpans lägsta punkt. (vi pratar undersidan av motorn

Läckande snabbkopplingar enligt ovan skulle också kunna dumpa vätska inne i sprängkåpan iofs.
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. Har passerat 65k, siktar på 100k. What could possibly go wrong? Rosten är nu under kontroll efter 25 års experimenterande med många krokiga omvägar 
