Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jorgenht
Hei, hentet ny bil- for meg i går.
Vil gjerne få i gang VoC app.

Kundeservice har satt i gang et abm for meg- og forklart hvordan laste ned app i bil.
Men det virker som om det stopper. Trykker på last ned, også står Sensus bare og tenker. Gjelder alle apper.
Har forsøkt wifi via mobil. Har forsøkt wifi hjemme.
Har forsøkt koble av batteri noen timer. Har slettet alle feilkoder icarsoft finner.
Står fortsatt og laster, lenge.
Noen med info? Eller er det rett på Volvo for hjelp?
/J.
av oldtimersmc
Du må gå til Volvo är så för alla (är ett abonemang)
Användarvisningsbild
av apersson850
När jag köpte en begagnad XC90 från 2019 avslutade jag mitt VoC-abonnemang för min tidigare bil och startade om för den nya bilen. Logga in där med PIN-koden i nya bilen och sen fungerade det.
Det finns en "Volvo-app" i bilen men den gör inget mer än talar om vilket Volvo-ID som är kopplat till bilen. Om det krävs för att det ska fungera vet jag egentligen inte.
Jag har en gång råkat ut för att en kartuppdatering i bilen inte gick att slutföra för att bilen inte hade slutfört den förra kartuppdateringen korrekt.
Jag vet inte om något liknande kanske kan hända med appar. Alltså att den försöker ladda ner en app, men fick inte det klart, så nu kan den inte ladda ner en app för den försöker ladda ner en app redan, men det blir aldrig klart.
I mitt fall löste jag det genom att åka till Volvoverkstaden som kan ge ett kommando Avsluta all molnrelaterad aktivitet till bilen. Då stänger den alla pågående nedladdningar så man kan börja om från början igen.

Min bil har en Volvo app och om jag tittar i den står det vilket Volvo-ID som är kopplat till bilen (min e-mailadress visas där). Volvo Cars appen i våra telefoner fungerar. Vi har tre telefoner/surfplattor som alla är anslutna till två bilar.
D4 VEA dricker olja

Okej då kör jag på det istäl[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Kolla så att säkring 4 och 7 i säk[…]

Liten hoppfull uppdatering. Efter att ha fortsatt […]

Hejsan finns det några kontakter som är[…]