Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Degnell skrev:
CANBus skrev:Varför plockade du bort batterispänningen?
Därför att greeeken tipsade om att larmet kunde försvinna då. Tänkte att det väl kunde vara värt ett försök. Jag är ganska ny på området, så jag lyssnar och suger åt mej råd som en svamp:)
Ja det sägas ju att bilen nollställer sig själv efter att man gjort den strömlös
Användarvisningsbild
av Sparkz
En del styrenheter har lite för bra minne för att lura på det sättet.
Låter lite förhastat att skicka av bilen innan man har gjort en riktig felsökning...
Användarvisningsbild
av Degnell
Sparkz skrev:En del styrenheter har lite för bra minne för att lura på det sättet.
Låter lite förhastat att skicka av bilen innan man har gjort en riktig felsökning...
Det är inte det enda felet på bilen, så jag orkar inte hålla på o felsöka mer än vi redan gjort. Det som stod på hans dator genererade en hel drös av olika lösningar, men till slut kom det upp ett meddelande där det stod att styrdon airbag ur funktion. Kan endast bytas på auktoriserad verkstad. Jag är nöjd med den affärsuppgörelse vi har kommit överens om och köparen vet om de brister som finns på bilen(som jag själv vet om) och fann tom fler, som att motorfästet var trasigt. Han får en liten summa imellan, troligtvis för att lösa problemen och lite till, och jag får en 4 år nyare bil som förhoppningsvis är problemfri iaf när jag köper den. Det är en fair deal för mej.
Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]