Moderator: Moderatorer

VOC låter hälsa att det är dags att fylla på spolarvätska och jag misstänker att jag har ett läckage då jag toppfyllde sist och har inte använt något sedan dess.

Nu regnar det så felsökningen får vänta.

Daniel78 skrev:
DennisCA skrev: sön 01 jun 2025, 11:13 Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror det blir att leta en ny. Sprucken på flera ställen och tidigare ägare har limmat en massa klet runt växelspakens damask för att hålla fast den, ser inte ut som det går att få bort.
Glöm ej att byta ljuskällan till askkoppen bak samtidigt. Man kommer inte åt den utan att plocka bort hela mittkonsolen. Lampan finns kvar hos Volvo men kostar 290sek/st. Eller gör som jag och borr ut den befintliga sockeln och sätt i en LED i den. Den här lampan lyser upp även facket i mittkonsolen. Jag själv håller också på med samma jobbet men satte in även en brytare till belysningen och tänkte att montera en voltmätare och en USB laddare.
IMG_3541.jpeg
IMG_3498.jpeg
IMG_5262.jpeg
IMG_5265.jpeg
IMG_3412.jpeg
Varifrån tar du ström till USB laddaren annars? Finns det nån passlig existerande ledning att koppla in sig på redan i centerkonsolen? Det skulle vara behändigt med några uttag i baksätet åt barnen.

Vad för syfte har voltmätaren? Hålla koll på batteriet?
Lämnat in kärran för lite polering och Angelwax Nebula lackskydd och hoppas på att få tillbaka en blank och lättvättad bil.
Varifrån tar du ström till USB laddaren annars? Finns det nån passlig existerande ledning att koppla in sig på redan i centerkonsolen? Det skulle vara behändigt med några uttag i baksätet åt barnen. Vad för syfte har voltmätaren? Hålla koll på batteriet?

Jag tar strömmen från ciggtändaren (10A) och sätter in USB uttaget bredvid ”barnens askkopp”.
Tänkte en voltmätare är bra för att ha koll på batteristatusen och laddningen.
Installerade ISOfix på framsätet i V90n. Första gången jag skulle ta av stolen och lyckades inte få av bältet så fick installera med stolen fortfarande i bilen.
Mycket pill och trångt men lyckades till slut efter ca 2 timmar och hjälp av brorsan :-D
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
Brainys V60

Känns orimligt att det där ska kunna ses[…]

Lampa 9 delar inkommande spänning med lampa 1[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Hej, Jag lämnade in min S60 D5 -12 för […]

Fel efter byte VVT