Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av S65D
Har en bekant vars ratt blivit rejält sliten. Bilen köptes för två år sen och hade då inga tecken på slitage på ratten.

Ägaren kör bilen dagligen men inte speciellt långa sträckor, runt 800 mil per år, och använder inte ring/ringar, handskar eller liknande. Det är en 2017-modell som rullat 8000 mil. Ägaren har inte upplevt samma sak på tidigare ägda S60 och V40.

Inga kemikalier har använts på ratten, åtminstone inte efter det senaste ägarbytet. Då användes Tershines APC vid ett tillfälle.

Är detta vanligt? Har sett äldre V40/S60/V60/XC60 som rullat betydligt längre utan sådana skador.
Bilagor
IMG_1061.jpeg
IMG_1061.jpeg (2.33 MiB) Visad 166 gånger
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är det läder som tittar fram under den flagande färgen? Isåfall är en möjlig lösning att ta bort resten av färgen.. det gjorde jag :-)
viewtopic.php?f=16&t=170382&start=10#p1507148
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Har inget tips, har skinnrattar själv men satt på rattmuff på båda för att spara på slitet.

Håller på med mycket lortiga grejer och det är inte alltid det hinns med att ha handskar eller tvätta händerna emellan.
Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]

På de som jag konstaterat ha läkande ve[…]

Fungerar temperaturmätaren som den ska? Om mo[…]

Här finns mer:. Prova googla på Volvo P[…]