Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

LazerHawke skrev:Iofs om man kör mestadels på el så är väl det ändå bättre att undvika ha allt för mycket etanol i bränslet? Bara en tanke.
Eller så vill du undvika lågvolymbränsle som ligger i tanken på bensinstationen och är äldre redan när du köper den...
Bild
KalleJ skrev: tor 29 maj 2025, 12:32
LazerHawke skrev:Iofs om man kör mestadels på el så är väl det ändå bättre att undvika ha allt för mycket etanol i bränslet? Bara en tanke.
Eller så vill du undvika lågvolymbränsle som ligger i tanken på bensinstationen och är äldre redan när du köper den...
Har du bränsle du inte använder under längre tid kommer den ju bestå av mest etanol då bensinen i sig lämnar med tiden och motorerna gillar ju inte etanolen då dom inte är rena etanolmotorer i detta fall borde det bara bättre ha mindre etanol i bränslet om man inte nyttjar det under längre period?
Senast redigerad av 1 LazerHawke, redigerad totalt 0 gånger.
Blev en mycket intressant tråd det här :-) Har ju en Volvo V60 T5 2019 Polestaroptimerad som jag tankar 98 i idag, så jag kommer nog att fortsätta med det i min nybeställda V60 T6 Recharge, när jag får den om några veckor.

Hej. Jag har en V70n från 2006 och har bytt […]

Tack! Utförde jobbet igår, tog loss in[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Hur långt har din gått? Jag bytte till[…]

Vilken sidokjol är detta?

Hej! Inne på att köpa en v40 och n&ari[…]