Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bsba
Mänga bra tips. Har testat med att hålla bromspedalen nertryckt länge (med motorn igång) men den sjunker ingenting.
Har inte kollat elmotorerna än , som Binkie skrev.
Just nu verkar inte nivån sjunka, men jag har bara kört några kortare turer på ett par mil.
Håller tummarna för att det reparerat sig själv, men det är väl långsökt....
bsba skrev: Igår, 19:24 ..Håller tummarna för att det reparerat sig själv, men det är väl långsökt....
Underverk händer spontant även om det är väldigt sällsynt :-D
Men det är faktiskt inte helt ovanligt att man får rostprickar på kolvarna i bromsoken. Hårdförkromningen håller inte för evigt.. En sån rostprick skulle kunna lyfta o-ringen från kolven och leda till läckage. När belägg och skivor slits så går kolven successivt längre ut och ett nytt, förhoppningsvis rostfritt och fint, parti hamnar under o-ringen

Också värt att nämna, slarvar man med att byta bromsvätska med ett par års mellanrum så kan man få rostskador även inne i okens cylindrar och i huvudcylindern. Har sett med egna ögon att oken rostade invändigt efter att jag slarvat med bromsvätskebytena. Nu vet jag bättre :-)
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]