Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har en gammal saab 900 turbo som är trimmad, 1.1 bar och en stor luftkylaren till turbon och en väldigt synlig ladd mätare. Motorrummet är lite ombyggt för att få ned rören till kylaren. Han som besiktigade sa inget om det alls. Med det sagt så hade jag svetsat om hela framvagnen PGA rost så det var där han kikade mest, får se om han säger något nästa gång.
Lars82 skrev: Idag, 12:39 Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han klagade även på att han inte hittade lambadasonden. Men den sitter på dp.

Ser din helt orginal ut i motorutrymmet?

Sen kanske det påverkade att det sitter ett 3 ” system med racekatt. Din kanske låter mer orginal.
Jag har ägt och besiktigat flera bilar som helt uppenbart varit trimmade.

Så här ser det ut på min:

Bild
Nu är det riktigt OT här men..
Jag har varit på bes där killen snackade om hur han tyckte att jag borde bygga/trimma bilen när vi gick runt och kikade. Har även varit med om en besman som tyvärr hittade på ett fel på bilen då han blev frustrerad efter att ha snackat bort sig själv. Bilen gick igenom första tiden nästa dag på annan station utan att något ändrats (fast vi gick igenom det påstådda "felet").
Åker man och testar olika stationer och snackar med grabbarna så lär man sig rätt snabbt var man kan ta sig igenom med lite småtrim, var man ev. kan få igenom lastbilsturbo, och var man får en slägga i underredet och något påhittat skitsnack.
White skrev: Idag, 16:42
Lars82 skrev: Idag, 12:39 Kanske var en nitisk besiktningstekniker. Han klagade även på att han inte hittade lambadasonden. Men den sitter på dp.

Ser din helt orginal ut i motorutrymmet?

Sen kanske det påverkade att det sitter ett 3 ” system med racekatt. Din kanske låter mer orginal.
Jag har ägt och besiktigat flera bilar som helt uppenbart varit trimmade.

Så här ser det ut på min:

Bild
Det såg riktigt välbyggt ut. Snyggt var det också :)
B230F går fett

Juste satte tillbaka kontakten också och k&o[…]

Jag har köpt en panel med nätficka fr&ar[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då känns[…]

Trögstartad XC60

Vår XC60, 2015 D4 AWD, har börjat bli l[…]