Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hoppas de kan lösa det snart så jag får tillbaka bilen. Har kostat på den en hel del sen köp. När allt med koppling och svänghjul är fixat är det bara lacken kvar då den har klarlackssläpp. Övrigt är den i bra skick. Ingen rost eller skador i plåten. Bra grund att bygga vidare på.
Letade egentligen efter en 98 men när denna dök upp var det svårt att låta bli. 12000 mil och ingen rost eller skador. Inredningen i bra skick. Bara skrynkliga dörrsidor. De ska även montera en extra ljuddämpare för att få ner ljudnivån lite.

Min är en 940 se med ltt.

Även hastighetsmätaren behöver fixas samt att den dör ibland när man bromsar in för att stanna.

Åker riktigt skönt i den. Har gott om fartresurser med trimningen. Sjukt pigg när man kommer upp i varv.
12.000mil så är den knappt inkörd...

Det enda som skiljet FK och FT motorn är wastegateklockan, så dom är ju lätta att trimma.

Jag kör chip från BSR, laddar 0,95 bar, samt lite annat smått och gott, skjuter på riktigt bra!
Jar även bytt allt i chassit mot "bangrejer", så den ligger fint på vägen även när det går fort.
Har även uppgraderat bromsarna.

Jag har besiktigat med trimmet i 18 år nu ut[…]

Farthållare 945

Glödtrådsvarnaren i sig har inget med f[…]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har du några andra symptom på bilen &a[…]

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]